تاريخ : ۱۳٩۳/٧/٢۳ | ٤:۱۸ ‎ب.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی



ایده
این بازی از یک محیط ساده برخوردار است و شیوه کلی آن به این صورت است که یک شی (درینجا دلقک) در صفحه بازی حرکت میکند و کاربر باید با کلیک کردن ماوس دلقک را بگیرد. با هر کلیک صحیح امتیاز کاربر و سرعت دلقک زیاد میشوند.

طراحی

اجزای بازی
دلقک : با سرعت ثابت در صفحه بازی حرکت میکند و با کلیک شدن ماوس بر روی آن از مکان تصادفی دیگری با سرعت بیشتر شروع به حرکت میکند و 10 امتیاز نیز به کاربر اضافه میشود.
دیوار : دیوار کار خاصی انجام نمیدهد و تنها محیط بازی را محدود میکند (در اطراف محیط بازی دیوار قرار دارد)

صدا
یک صدا هنگام catch شدن دلقک و یکی هنگام خوردن آن به دیوار
کنترل
کنترل درین بازی به کمک ماوس و کلیک چپ آن انجام میشود
مرحله اول در ساخت این بازی اضافه کردن تصویر دلقک و دیوار به محیط بازیست به این گونه تصویرها ُsprite میگوییم
برای این کار از منوی Resources گزینه Create Sprite را انتخاب کنید.


در فیلد Name نام مورد نظر خود را برای این تصویر وارد کنید : Clown
با استفاده از گزینه load sprite تصویر مورد نظر خود را وارد برنامه کنید.


سپس به همین شکل تصویر wall را نیز به بازی اضافه کنید.

حالا نوبت اضافه کردن صدا به بازی رسیده برای این کار از منوی Resources گزینه creat sound رو انتخاب کنید و به همان شکل قبلی صدای کلیک کردن ماوس و صدای برخورد دلقک به دیوار را وارد کنید.


تا اینحا ما فقط عکس و صدا به بازی اضافه کردیم و این به تنهایی برادی داشتن یک بازی کافی نیست. عکس ها و صداها بدون اینکه actionهاشون تعریف بشه هیچ کاری برای ما انجام نمیدن.
درین مرحله بهتره آشنایی کوتاهی با سه واژه object,instance,action داشته باشیم.
همونطور که گفتیم این بازی از دو object ینی دلقک و دیوار تشکیل شده که حامل ویژگیهای این دو هستند.
Instance: هر کدوم ازین object ها میتوانند چند بار در بازی استفاده شوند برای مثال تعداد زیادی دیوار اطراف محیط بازی وجود دارد که هر کدام یک instance از object ِ دیوار هستند.
Action : برای هر object باید تعریف شود که به چه event عکس العمل نشون بده و چه عکس العملی نشون بده. event مثلا کلیک کیدن ماوس یا برخورد کردن شی به دیوار و ...



Wall Object :
دیوار درین بازی یک شی ساده است که حرکت نمیکند و به اشیای دیگر اجاز هعبور از خود را نمیدهد.
از منوی Resources گزینه Creat Object رو انتخاب کنید برای این object یک اسم قرار بدید و sprtie متناظرش رو انتخاب کنید (تصویر دیواری که قبلا اضافه کردید)
برای اینکه اجازه عبور به اجسام دیگر را ندهد گزینه solid زا انتخاب کنید .




Clown Object :
برای شی دلقک event های زیر و Action های نظیر اون رو انتظار داریم
برای اضافه کردن event گزینه add event و برای اضافه کردن action اکشن مورد نظر رو بکشید داخل پنجرهactionو رها کنید

ایجاد دلقک
---------------
وقتی دلقک ایجاد شد باید در یک جهت تصادفی با یک سرعت ثابت حرکت کنه
Event : Create ….. Action: Move Fixed
بعد از انتخاب اکشن مورد نظر، جهت هایی که میخواین تصادفا در اون ها حرکت منه رو انتخاب کنید و سرعت اولیه رو تعیین کنید.





برخورد به دیوار
Event: Collision … Action : 1) Bounce 2) Play sound
در منوی Bounce گزینه solid object رو انتخاب کنید چون میخواهیم وقتی به شی slid برخورد کرد این اتفاقا رخ بده.
در play sound صدای مربوط به برخورد دیوار رو که قبلا اضافه کرده بودید انتخاب کنید
-------------------------------
کلیک ماوس
Event :Mouse(left click) …. Action : 1) play sound 2)Set Score 3)Jump to Random 4) Move Fixed
در play sound صدایی که قبلا اضافه کرده بودین رو انتخاب کنید
در Set Score گزینه Relative رو انتخاب و افزایش امتیازی رو که مد نظرتون هست وارد کنید
در Jump to Random دستکاری خاصی لازم نیست
در Move Fixed باز هم جهت ها رو انتخاب کرده و گزینه Relative رو علامت بزنید و افزایش سرعتی که مدنظرتون هست رو وارد کنید مثلا 1 یعنی سرعت نسبت به قبل کلیک 1 واحد افزایش پیدا میکنه

محیط بازی

بعد ازین مراحل باید محیط بازی رو بسازیم از منوی Resources گزینه Creat room رو انتخاب کنید


روی نوار بالایی در قسمت snapX , snapY سایز بلوک های بازی رو انتخاب کنید با توجه به سایزی که عکس های اولیه دیوار و دلقکتون دارن.
در قسمت Setting یک اسم برای این اتاق و یه عنوان قرار دهید. مثلا :
Name : main room
Caption : catch the clown
در قسمت object دلقک و دیوار رو روی محیط بازی میکارید به وسیه کلیک چپ ماوس. اگر روی شی ای که نشون داده شده کلیک کنید میتونید اشیاء دیگر رو هم انتخاب کنید.
در قسمت background میتونید برای بازی بک گراند بذارید به شرطی که قبلا به محیط بازی اضافه شده باشه. برای اضافه کردن هم باز از منوی Resources گزینه create background رو انتخاب کنید.

بازی ما آمادس حالا سه مرحله وجود داره :
1) ذخیره
2) تست : از منوی Run گزینه Run normally رو انتخاب کنید
3) ساخت فایل اجرایی : از منوی file گزینه create executable رو انتخاب کنید.
MyGame

 



تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱٤ | ٥:۱۸ ‎ب.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی
تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱٤ | ٤:٥٩ ‎ب.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی
تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱٤ | ٤:۳٢ ‎ب.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی

 

KMPlayer | تاپ 2 دانلود

 

دانلود پلیر محبوب KMPlayer 3.9.0.128 Final

 

KMPlayer 3.9.0.128 Final یکی از محبوبترین پلیر هایی است که در حال حاظر می توانید آن را پیدا کنید . نکته جالب دیگر درباره این نرم افزار رایگان بودن آن است که تقریبا در سایر نرم افزار های مشابه با چنین قابلیت هایی مشاهده نمی کنید . این پلیر قادر است تا تمامی فرمت های صوتی و تصویری مورد استفاده امروزی را پخش کند . همچنین امکان اضافه کردن زیرنویس به فیلم ها با فرمت های مختلف نیز در این نرم افزار وجود دارد . یکی از قابلیت های مهم این نرم افزار امکان پخش فیلم های 3 بعدی (3D) است که معمولا برای پخش آن ها از نرم افزار های مخصوص استفاده می شود ولی به کمک این پلیر نیاز به سایر نرم افزار ها نخواهید داشت . همچنین در نسخه جدید این نرم افزار امکان اسکرین گرفتن از صفحه و یا ذخیره قسمتی از صدا و تصویر با فرمت مورد نظر نیز وجود دارد .

 

برای دانلود و مشاهده سایر ویژگی های این نرم افزار به ادامه مطلب مراجعه کنید …

ویژگی های کلیدی نرم افزار The KMplayer :

پشتیبانی از تمامی فرمت های صوتی .

 

پشتیبانی از تمامی فرمت های تصویری .

 

پشتیبانی از دی وی دی .

 

پشتیبانی از ۳D .

 

پشتیبانی از زیرنویس .

 

قابلیت تنظیم زیرنویس .

 

پشتیبانی از زبان شیرین پارسی .

 

دارای پوسته های مختلف .

 

قابلیت اضافه کردن پلاگین .

 

محیطی کاربر پسند .

 

عدم نیاز به هیچگونه codec .

 

پشتیبانی از دوربین های دیجیتال .

 

پشتیبانی از قابلیت Drag & Drop .

 

و … .

 

تصویری از محیط نرم افزار The KMPlayer :

 

KMPlayer | تاپ 2 دانلود

 


برای دانلود اینجا کلیک نمائید



تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ٩:۱۱ ‎ق.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی


همان‌طور که می‌دانید به طور پیش‌فرض در نوار Taskbar ویندوز، علاوه بر ساعت جاری، تاریخ روز نیز درج می‌گردد. قالب این تاریخ نیز بر اساس شماره‌ی روز، ماه و سال میلادی است. در صورتی که مایل باشید تا بدانید در کدام روز از هفته هستید بایستی بر روی این ساعت کلیک کنید تا در پنجره‌ی کوچکی که نمایش داده می‌شود روز هفته را ببینید. اما شما می‌توانید به سادگی روزهای هفته را نیز مستقیماً در نوار Taskbar مشاهده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید.
اکنون (ترفندستان) در پنجره‌ی Run عبارت Control Panel را وارد نموده و Enter بزنید.
حال در محیط Control Panel ابتدا بر روی Clock, Language, and Region و سپس بر روی Change date, time, or number formats کلیک کنید.
در پنجره‌ی بازشده بر روی دکمه‌ی Additional Settings کلیک نمایید.
اکنون در پنجره‌ی جدید به تب Date بروید.
خواهید دید که در قسمت Short date عبارت M/d/yyyy درج شده است. اکنون کافی است عبارت dddd را به ابتدای این قسمت اضافه کرده و یک فاصله نیز تایپ کنید (dddd M/d/yyyy).
سپس بر روی OK کلیک کنید.
خواهید دید که بلافاصله روز هفته نیز در کنار تاریخ نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است عباراتی که در این قسمت درج می‌شوند هر کدام بیان‌گر نوع و حالت نمایش تاریخ هستند. به عنوان مثال اگر در این قسمت ddd را وارد کنید، روز هفته به صورت مخفف نمایش داده می‌شود.
در ذیل لیست کامل هر عبارت و نتیجه‌ی آن را قالب یک مثال ملاحظه می‌کنید:
• d = 9
• dd = 09
• ddd = Wed
• dddd = Wednesday
• M = 7
• MM = 07
• MMM = Jul
• MMMM = July
• y - yy = 14
• yyy - yyyy = 2014



تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ٩:٠٦ ‎ق.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی
گام 1
یک سند جدید با بوم خاکستری ایجاد کنید.سپس با Rectangular Marquee Tool چهار مستطیل مانند نمونه رسم کنید:
گام 2
سپس به منویlayer بروید و در پنجره بازشده تنظیمات زیر را انجام دهید:
حال باید شکلی شبیه زیر داشته باشید:
 
 می خواهیم مربع بعدی شبیه آیکن facebook باشد.پنجره layer style را باز کرده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
 
سومین مربع را مطابق زیر تنظیم کنید:
و مربع آخر را به صورت زیر درآورید:
حال وقت آن است که آیکنها را اضافه کنید.
آیکنها را در وسط هر مربع اضافه کرده وبرای هر آیکنdrop shadow اعمال کنید.
شما باید شکلی مانند نمونه داشته باشید:
اضافه کردن محتوا به مربع ها:
مستطیلی به کنار هر یک از مربع ها اضافه کرده ومتنهای زیر را تایپ کنید و هر مستطیل را مانند نمونه رنگ کنید:
اضافه کردن کدhtml و css :
قبل از اینکه شروع به کدنویسی کنید، همه لایه ها را مخفی کنید.
آیکنها را به یکدیگر بچسبانید.
باRectangular Marquee Tool مستطیلی دور همه آیکنها بکشید تا همه فاصله ها را از بین ببرید.
حال از منویedit>copy merged را انتخاب کرده،سپس از منوی file>new و سرانجام از منویedit> past را برگزینید.عکس را با پسوندpng داخل یک پوشه ذخیره کنید.
تنظیمات سندhtml:
یک سند html و cssایجاد کرده ودر پوشه ای که عکس را ذخیره کردید،اسناد را save کنید.
لینک زیر را در سند html وارد کنید:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.css" />
 
حال باید کد منو را وارد کنیم. منو از یک لیست نامرتب تشکیل شده است.داخل این لیست تگ    
 وجود دارد که عناصر مخفی منو را نگه می دارد. هر تگ کلاسی دارد که شامل نام دکمه span
هاست.
<ul id="social-menu">
<!------ Twitter Button Starts ------>
<li>
<a class="twitter" href=http://www.Website1.com> <span>5628 Followers</span> </a>
</li>
<!------ Twitter Button Ends ------> 
 
 
<!------ Facebook Button Starts ------>    
<li>
<a class="facebook" href=http://www.WebSite2.com> <span>1500 Fans</span> </a>
</li>
<!------ Facebook Button Ends ------>    
 
 
<!------ Photoshop Plus Button Starts ------>   
<li>
<a class="ps" href=http://www.Website3.com> <span>120 Tutorials</span> </a>
</li>
<!------ Photoshop Plus Button Ends ------> 
 
 
<!------ RSS Button Starts ------>    
<li>
<a class="rss" href=http://www.Website4.com> <span>350 Subscribers</span> </a>
</li>
<!------ RSS Button Ends ------> 
</ul>
      شویدو کدهای زیر را وارد نمایید: cssسپس وارد
#social-menu li {
    list-style: none;
    margin-bottom:10px;
}
#social-menu a {
    background: url('icon-sprite.png') no-repeat;
    height: 39px;
    width: 38px;
    display: block;
    position: relative;
}
#social-menu span {
    width: 0;
    left: 38px;
    padding: 0;
    position: absolute;
    overflow: hidden;
    font-size: 16px;
    font-weight: bold;
    letter-spacing: -1px;
    white-space: nowrap;
    line-height: 39px;
    -webkit-transition: 0.25s;
    -moz-transition: 0.25s;
    transition: 0.25s;
}
#social-menu a:hover span {
    width: auto;
    padding: 0 20px;
    overflow: visible;
}
های مناسب برای آیکنها: style
/* TWITTER BUTTON STYLES -------
------------------------------*/
#social-menu .twitter {
    background-position: left top;
}
#social-menu .twitter span {
    background-color: #00aced;
    color: #fff;
}
/* FACEBOOK BUTTON STYLES ------
------------------------------*/
#social-menu .facebook {
    background-position: left -39px;
}
#social-menu .facebook span {
    background-color: #325396;
    color: #fff;
}
/* PHOTOSHOP PLUS BUTTON STYLES 
------------------------------*/
#social-menu .ps {
    background-position: left -78px;
}
#social-menu .ps span {
    background-color: #1f75bf;
    color: #fff;
}
/* RSS BUTTON STYLES -----------
------------------------------*/
#social-menu .rss {
    background-position: left bottom;
}
#social-menu .rss span {
    background-color: #f5a33f;
    color: #fff;
}
فایل را ذخیره کرده و آن را بچرخانید.
 
 
 


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ٩:٠٢ ‎ق.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی
در این آموزش ،شما خواهید آموخت که چطور یک صندلی مدرن ایجاد کنید.
یک مستطیل ایجاد کرده وآن را به به یک نوار باریک قابل ویرایش تبدیل کنید.سپس نوار باریک(spline) را به عنوان شی انتخاب کنید.
 Splineرا انتخاب کرده،outline با مقدار 2 روی آن اعمال کنید.حال vertices (رئوس)نشان داده شده در تصویر زیر را انتخاب کرده، روی آن weld (جوش) اعمال کنید.این روش را برای هر زاویه مستطیل تکرار کنید.
حال روی مستطیل تغییراتی اعمال کنید تا به یک شکل اساسی تبدیل شود.
 
  حال مستطیل را مانند نمونه به گوشه ای دیگر کپی کرده و آن را به یک poly قابل ویرایش تبدیل کنید.
 
حال لبه های انتخاب شده را به هم متصل کنید.سپس خروجی آن را به مستطیل دیگر متصل کنید.همین کار را برای بخش های دیگر انجام دهید.
سپس برای پشت صندلی یک خط رسم کنید.برای filet مقدار20 را وارد کنید.
برای outline مقدار8 را انتخاب کنید.سپس تغییرات خروجی را مانند نمونه اعمال کنید:
حال اتصالات در راس را مانند نمونه انجام دهید. جزییاتی را برای قسمت جلویی از پشت صندلی اضافه کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ٩:٠۱ ‎ق.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی

 

 

گام 1
یک Plane ایجاد کرده، نام آن را “Deformable Plane” بگذارید.
گام 2
طول و عرض را روی 140 تنظیم کرده،“Real-World Map Size” غیر فعال کنید.
گام 3
مختصات Plane را تغییر دهید:
x = 0, y = 0, and z = 0
گام 4
یک plane ایجاد کرده،نام آن “Emitter Plane” بگذارید و تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 5
مختصاتplane را تغییر دهید: x = 0, y = 0, and z = 140
گام 6
‘A’ را فشار داده تا به “Angle Snaps” تبدیل شود. “Deformable Plane”را 25 درجه روی محورx بچرخانید.
گام 7
“Deformable Plane” را Clone کنید.تنظیمات زیر را انجام داده،ok  کنید:
گام 8
مختصات“Deflector Plane” را تغییر دهید: x = 0, y = 0, and z = -10
گام 9
کنار“Deformable Plane”، یک Cylinder ایجادکنید.تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 10
کنارCylinder یک قوری با شعاع12 اضافه کنید.
گام 11
کنار قوری(Teapot )یک Torusاضافه کنید.تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 12
به منوی “Command panel > Create > Particle Systems > Thinking” بروید.یک آیکن “ThinkingParticles 3″در Viewport قرار دهید.
گام 13
به پنل “Modify” رفته،در قسمت “Thinking”، روی “Properties” کلیک کنید.شما می توانید برای باز و بسته کردن رابط کاربری “ThinkingParticles 3″از کلیدهای میان بر استفاده کنید.باز کردن: ‘Alt + Shift + P’   بستن: ‘Alt + Shift + C’
گام 14
در نمای “DynamicSet Tree”، “Master Dynamic”را انتخاب کنید. “Edit on the fly”را غیر فعال کرده تا تغییرات را در real time مشاهده کنید. “Show Mesh”را فعال کرده تا particle shapeرا ببینید.
گام 15
در نمای “Particle Group Tree”،روی دکمه “Create” که در زیر “Master System” قرار دارد،کلیک کنید.روی گروه دوبار کلیک کرده،نام آن را “Objects”بگذارید.حال باید یک “Dynamic Set”ایجاد کنید.
گام 16
در نمای “DynamicSet Tree”، روی دکمه “Create” که در زیر “Master Dynamic”قرار دارد، کلیک کنید.نام آن را “Generate” بگذارید.
گام 17
“Generate” را انتخاب کرده،به گوشه سمت راست  dialogرفته،در آنجا شما یک مجموعه ی جدیدی از “Create” را مشاهده می کنید.
گام 18
آیکن “Operators” را انتخاب کرده،از  drop down list، “Generator را انتخاب نمایید.
گام 19
نود “Matter Waves” را انتخاب کرده،سپس در بخش شماتیک نمای “Wire Setup” کلیک کنید تا این نود به “DynamicSet” اضافه شود.
گام 20
در قسمت “Matter Waves” (در سمت راست)،روی دکمه “Pick Object Based Emitter” کلیک کرده،در این نما “Emitter Plane” را انتخاب کنید.از drop down menu ، “Objects” را به عنوان گروهتان انتخاب کنید.تنظیمات زیر ا انجام دهید:
“Life Span”: ’300′                “Speed”:0               “Particles / [s]”:2
گام 21
رابط “ThinkingParticles 3″ را Minimize کنید. “Animation Length”را روی 200 تنظیم نمایید.انیمیشن را پخش کنید تا ذراتی که منتشر شده اند را مشاهده کنید.
گام 22
رابط“ThinkingParticles 3″ را Maximize کنید. “Generate” را انتخاب کنید.به پنل“Create” رفته،و از drop down list ، “Shape” را انتخاب نمایید.کنار “Matter Waves”، یک اپراتور“Geom Instance” اضافه کنید.
گام 23
در قسمت“Geom Instance”، روی دکمه “Pick Object” کلیک کرده،Cylinder ،Teapot،Torusرا انتخاب کنید.
گام 24
“Born Particle”کلیک کنید.آن را با یک خط به ورودی “Particle” متصل کنید.حال این پارامترها به هم متصل شده اند:وقتی که یک particle به وجود می آید،یک شکل تصادفی    (cylinder,teapot or torus) به آن اختصاص داده خواهد شد. time sliderرا حرکت داده تا تغییرات را مشاهده نمایید.
گام 25
در پنل “Create”، از drop down list،“Standard” را انتخاب کنید.یک اپراتور“Alignment” اضافه کنید.ورودی “Particle” را به خروجی “Born Particle” متصل کنید.حال particles به عنوان یک بردار تصادفی برای alignment استفاده می شود.
گام 26
در نمای “DynamicSet Tree”، “Master Dynamic” را انتخاب کرده، روی دکمه “Create” کلیک کنید.نام “DynamicSet” جدید را “Dynamics” بگذارید.
گام 27
در پنل“Create”، روی آیکن “Groups” کلیک کنید.گروه “Objects” را اضافه کنید.
گام 28
روی آیکن “Operators” کلیک کرده، از drop down list، “Dynamics” را انتخاب کنید.یک اپراتور “Force” اضافه کنید.
گام 29
در بخش “Force”،مقدار“Strength” را ‘-100′ بگذارید.گروه “Objects” را به اپراتور“Force” وصل کنید.
گام 30
با اضافه کردن اپراتور “PhysX”،برای particles یک deflectorایجاد کنید.در قسمت“PhysX”،برای گروهتان “Objects” را انتخاب کنید.
گام 31
در پنل“Create”،روی آیکن “Helpers” کلیک کنید.یک“Node” helper اضافه کرده،در بخش ظاهر شده،روی دکمه “Pick Node” کلیک کنید. “Deflector Plane”را انتخاب کنید.
گام 32
خروجی “Node” را به ورودی“Floor Node” وصل کنید.انیمیشن را پخش کنید.اکنون این ذرات به یکدیگر برخورد می کنند.
گام 33
در نمای “DynamicSet Tree”،“Master Dynamic” را انتخاب کرده،روی دکمه “Create” کلیک کنید.نام “DynamicSet” جدید را “Imprints” بگذارید.در پنل“Create”،روی آیکن “Operators” کلیک کنید.از drop down list ،“Tools” را انتخاب کنید.یک اپراتور“Collision Map” اضافه کنید.
گام 34
در بخش “Collision Map”، روی دکمه “Pick Object” کلیک کرده، “Deformable Plane” را انتخاب کنید.از drop down menu ، “Objects” را به عنوان گروهتان انتخاب کنید.مقدار “Map Width” و“Map Height” را به ’512′ تغییر دهید.
گام 35
روی دکمه“Select Record File” کلیک کرده،برای فیلم مسیری را انتخاب کرده و آن را ذخیره کنید.نام فیلم را “Collision.mov” بگذارید.روی دکمه “Record” کلیک کنید.یک نوار progress ظاهر می شود.تا زمانیکه شبیه سازی انجام می شود صبرکنید.ابزار “Collision Map”ایجاد شده، نقشه متحرکی است که شامل اطلاعات برخورد بین ذرات و “Deformable Plane” می باشد. “Collision.mov” را باز کرده تا انیمیشن را مشاهده کنید.
گام 36
می توانید رابط“ThinkingParticles 3″ را ببندید و “Deflector Plane” و اشیارا مخفی کنید. “Deformable Plane” انتخاب کرده،تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 37
از لیست Modifier،یک“Displace” اضافه کنید.مقدار “Displacement Strength” را روی‘-10′ تنظیم کرده،فایل“Collision.mov” را برای “Displacement Map” انتخاب کنید.تنظیمات زیر را انجام دهید:
“Blur”: ’0.3′      “Map Length”:142      “Map Width”:142
گام38
“Time Slider”را حرکت دهید.توجه کنید که اشکال به خوبی چاپ شده اند.
 
نتیجه کار بدین صورت است:






تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ۸:٥٩ ‎ق.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی

 

 

در این آموزش شما خواهید آموخت که چگونه لوگوی ویندوز طراحی کنید.
گام 1
یک کمان ایجاد کنید( Create > Shapes > Arc ). شکل را درگ کرده،به سمت بالا بکشید تا یک منحنی ایجاد شود.شما باید شکل زیر را داشته باشید.
گام 2
کمان را انتخاب کرده،shift را نگه دارید و آن را به سمت پایین بکشید.با این کار شما یک کپی از کمان تهیه کرده اید.
گام 3
روی اولین کمان راست کلیک کرده،convert it to an editable spline را انتخاب کنید.سپس به برگهModify رفته،Vertex را انتخاب نمایید.روی دکمهattachکلیک کنید.کمان دیگر را انتخاب کرده،روی connect کلیک کنید.
گام 4
در نقطه پایانی هر کمان کلیک کرده،آن را به سمت نقطه پایانی دیگر بکشید.برای پیوند دو کمان به یکدیگر، در انتهای کمانها دو خط رسم کنید.
گام 5
دکمهvertex را از حالت انتخاب خارج کرده،روی شکل کلیک کنید.حال باید به جای دو کمان جدا،یک شکل کامل داشته باشید.در برگه Extrude ،Modify را انتخاب کنید.مقدار extrusion را به مقداری که می خواهید تغییر دهید.
گام 6
شکل را به طریقی که قبلا گفته شد، کپی کنید.حال شما دو شکل یکسان دارید.
گام 7
 یک چرخش 180درجه ایجاد کنید.(آیکن چرخش )
گام 8
در نهایت دو کپی از شکل ایجاد کرده،آنها را به پایین دو شکل قبل بکشید.
گام 9
مربع ها را رنگ کنید. شما باید شکل زیر را داشته باشید:


تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ۸:٥۸ ‎ق.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی

 

 

گام 1
یک کره(sphere) با شعاع 15cm ایجاد کنید.
گام 2
عدد6  را از صفحه کلید زده تا  Particle Viewباز شود.روی فضای خالی راست کلیک کرده،New > Particle System > Empty Flow را انتخاب کنید.دوبار راست کلیک کرده،New > Birth Event > Birth را انتخاب کنیدو این دو را به هم متصل کنید.
گام 3
روی اپراتورBirthکلیک کرده،Emit Stop را روی0 وAmount را روی 100 تنظیم کنید.
گام 4
روی صفحه راست کلیک کرده،Append > Operator > Position Object را انتخاب کنید.
گام 5
Spawn را به زیر Position Object ببرید و تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 6
در این قسمت می خواهیم نیروهایی(forces) وارد نماییم. در اینجا به باد نیاز داریم.برای این کار،باید از زیر منویOperator Event، Force را انتخاب کنید.
گام 7
در روی صفحه باد ایجاد کرده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
Strength: 0.5           Turbulence: 0.75            Frequency: 2          Scale: 1
گام 8
روی اپراتورForce کلیک کرده،wind را در صفحه انتخاب نموده، مانند نمونه عمل کنید:
گام 9
نتیجه کار بدین شکل است:
گام 10
از آنجا که نمی توانید ستاره های دنباله دار خیلی بلندی داشته باشید،باید اپراتورdelete را اضافه کرده، تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 11
Shape را اضافه کرده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 12
اپراتورScale را اضافه کرده،تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 13
Materialمورد نیاز را برای ستاره دنباله دار اضافه نموده، رنگها را مانند نمونه تنظیم کنید:
گام 14
تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 15
به Particle View بروید،در زیر Render اپراتورMaterial Dynamic را اضافه نموده،material ستاره را به داخل آن بکشید.
گام 16
برایmotion blur رویPF Source راست کلیک کرده، propertiesرا انتخاب کنید. Mblurرا فعال کرده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 17
برایbackground به material editor رفته،آسمانی را که می خواهیدimport کنید.روی صفحه کلید8 را زده تاEnvironment and Effects properties  باز شود.آسمان را به داخلEnvironment map درگ کنید.
گام 18
Alt+B را زده تا پنجره viewportBackground باز شود و تنظیمات را مانند نمونه انجام دهید:
شما باید شکل زیر را داشته باشید:
 
 


  • میله | بند باز