تاريخ : ۱۳٩۳/٧/۱۳ | ۸:٥۸ ‎ق.ظ | نویسنده : نوروز علی احمدی

 

 

گام 1
یک کره(sphere) با شعاع 15cm ایجاد کنید.
گام 2
عدد6  را از صفحه کلید زده تا  Particle Viewباز شود.روی فضای خالی راست کلیک کرده،New > Particle System > Empty Flow را انتخاب کنید.دوبار راست کلیک کرده،New > Birth Event > Birth را انتخاب کنیدو این دو را به هم متصل کنید.
گام 3
روی اپراتورBirthکلیک کرده،Emit Stop را روی0 وAmount را روی 100 تنظیم کنید.
گام 4
روی صفحه راست کلیک کرده،Append > Operator > Position Object را انتخاب کنید.
گام 5
Spawn را به زیر Position Object ببرید و تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 6
در این قسمت می خواهیم نیروهایی(forces) وارد نماییم. در اینجا به باد نیاز داریم.برای این کار،باید از زیر منویOperator Event، Force را انتخاب کنید.
گام 7
در روی صفحه باد ایجاد کرده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
Strength: 0.5           Turbulence: 0.75            Frequency: 2          Scale: 1
گام 8
روی اپراتورForce کلیک کرده،wind را در صفحه انتخاب نموده، مانند نمونه عمل کنید:
گام 9
نتیجه کار بدین شکل است:
گام 10
از آنجا که نمی توانید ستاره های دنباله دار خیلی بلندی داشته باشید،باید اپراتورdelete را اضافه کرده، تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 11
Shape را اضافه کرده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 12
اپراتورScale را اضافه کرده،تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 13
Materialمورد نیاز را برای ستاره دنباله دار اضافه نموده، رنگها را مانند نمونه تنظیم کنید:
گام 14
تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 15
به Particle View بروید،در زیر Render اپراتورMaterial Dynamic را اضافه نموده،material ستاره را به داخل آن بکشید.
گام 16
برایmotion blur رویPF Source راست کلیک کرده، propertiesرا انتخاب کنید. Mblurرا فعال کرده و تنظیمات زیر را انجام دهید:
گام 17
برایbackground به material editor رفته،آسمانی را که می خواهیدimport کنید.روی صفحه کلید8 را زده تاEnvironment and Effects properties  باز شود.آسمان را به داخلEnvironment map درگ کنید.
گام 18
Alt+B را زده تا پنجره viewportBackground باز شود و تنظیمات را مانند نمونه انجام دهید:
شما باید شکل زیر را داشته باشید:
 
 


  • میله | بند باز